الاثنين، 23 فبراير 2009

بحر الحب



أقف على الشاطئ أرى السماء الصافية والأمواج الهادئة
كم أنت جميل أيها البحر لقد خطفت قلبي بزرقتك وهدوئك
استسلم وأغمض عيني فانا اشعر بحبك و نسماتك تغازلني
تنساب من بين أصابعي وجسدي ومن بين خصلات شعري
اشعر بالموج الهادئ يجذبني بلطف أسير معه
اشعر بحنان هذا البحر انه يدغدغ جسدي
ويجذبني إلية أكثر لا أكاد اشعر بأنفاسي
إلا وهى تتصارع مع الأمواج التي تحتضني
اشعر بالأمواج رقيقة تداعبني أحيانا
وهى الآن تثور وتتخبط بين نهدى تتلمس جسدي برفق
اشعر بسعادة الأمواج وسعادتي
أصبحت لا اشعر باني أقف على الأرض بل أطير
أنى أقف على الماء لا يهم فالأمواج برقتها تحملني وتجذبني
أنك ترفعني عاليا أنى اشعر أنى المس السماء
أريد المزيد منك أيها البحر احتضني بأمواجك اجعلني أعانق السماء
آآآآآآآة افتح عيني أجدك أيها البحر ثائرا على
تعلن توقفك عن حبى
تغرقني داخلك تجعلني اصطدم بأصدافك
تجرحني بقوة لماذا يا بحر
أنى استسلم لك لماذا غدرت بي
لماذا تفعل بى هذا؟
دع أمواجك تعيدني إلى الشاطئ
أريد أن أقف على الأرض من جديد
ولكن كيف سأرجع إلى الشاطئ وأنا من وصلت إلى الأعماق
وغرقت داخل أمواجك الثائرة
من تكون آية البحر ؟
انه أنت أيها الحب من جديد مستكين في لحظات ثائر كأمواج البحر
وغامض في مشاعرك وغادر لا تعطى الحب إلا لمن تريد وتحرم منة من تريد

هناك 8 تعليقات:

غير معرف يقول...

ايه الوصف الجميل ده يا قمر..انا عمال بقرا وبقول يا ريتني انا البحر:)))
فعلا الحب زي البحر بالزبط..بيجزبنا اوووي واحنا عالشط..بنبصله من بعيد بيغرينا..لدرجه اننا بننسى ان الجمال والهدوء ده كله ممكن يتقلب بلحظات لقمه القسوه..
بوست يجنن بصراحه..اقولك بلاش اكون البحر..كفايه عليا سمكه:)))))

بتمنالك الحب والحب من غير الم لان القلب ده ميستاهلش ابدا تسكنه لحظه الم..ويا رب يا رب يا موني دعوه وليه ساعه الضهريه كل واحد يجرح البك ربنا يجرح البه..

مع خالص الحب

غير معرف يقول...

حبيبى كلامك ديما بيموتنى طبعا اعتقد ان البحر بيدل على الحيرة واحيانا خوف من شيء ربنا ميجبش شيء من دة ونفضل سوا طول العمر بحببببببببك

غير معرف يقول...

كلمات رائعة واحساس متميز وتشبيه بديع امتعنا
كالعادة نحن اسرى لما تكتبين
تحياتي

غير معرف يقول...

صديقتي جدا
بوست جميل وحزين وبيخوفني عليكي اكتر واكتر .. نفسي اقدر اساعدك ولو سالتيني كنت قلتلك منتي بتقول هو بحر والبحر غدار واحنا عارفين كده يعني لما ننزله او نوقف على شطه بنكون حاسبين حساب الغدر زي الحب تمام لازم نكون واعيين تماما احنا شو بنا ورايحين فين ومع مين ..يا ريت اقدر ساعدك تعدي البحر وانتي واقفه فوق كل شي ...وما يصيبك اي مكروه
استمتعت وقلقت
دمتي بحب دايما

عاشقة حبيبتى يقول...

انا وهى وهى وانا

انا البحر فى احشائة الدر ساكنا فهل سالوا الغواص عن صدفاتى

يا باشا انت البحر والسمك والماية والهوا

عجبتنى دعوتك حسيتك ماما وابنها جاى من بيت خطيبتة ومرجعين الشبكة ومكسور الجناح وبتدعى على الا جرح قلبة

ربنا ما يحرمنى من دعائك ولا قلبك الصادق وتمنياتى لك بحب يمتك قلبك للابد


مع خالص الحب والعشق لك

عاشقة حبيبتى يقول...

حياتى وعمرى انا

عمر الا يعشق قلبك ما يعرف الخوف ولا الحيرة الا يعشق قلبك لازم يحس طول عمرة بالامان والحب

ويارب مايحرمنيش منك ولا نبعد عن بعض ابدا

بحببببببببببببك اوى لدرجة خلت مشعرى تدوب اوى وتعشق اوى

عاشقة حبيبتى يقول...

عزيزى احمد

ربنا يخليك على كلامتك واسلوبك وبجد كلامتك بتشجعنى جدا

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

عزيزتى ريم

المدونة الا عملها مش لازم يكون شئ يخصنى او يعكس الا جوايا انا لقيت جة فى بالى الكلمات والاحساس دة فكتبتة مش معنى ان كل ما هكتب شئ هيكون عنى ولا انتى شيفة انى فتافيت السكر

وبجد بشكرك احساسك فانت دائما صاحب القلب الاجمل والرقيق واحساسك العالى


تحياتى