الثلاثاء، 17 مارس 2009

اشهد الله



بحبك بعشقك
كلماتي اشهد بها الله
أنى أحبك لأخر عمري
أعلنها للعالم أنى أحبك

اشهد بالله
عشقت النور فكنتى ضوء القمر
عشقت صفاء السماء فلم أجد غير قلبك
عشقت شمس الصباح فوجت الشمس بدفئها
عشقت باب الجنة فوجتني في جنتك
عشقت الأمان فكنتي أنتي أنا

ابعد كل هذا العشق لا أصبح أنا سيدة العالم
لا وربى بل أصبح إمبراطورة الكون بحُبك

هناك 29 تعليقًا:

رولا يقول...

وانا اشهد الله والكون كله انك فعلا امبراطوره بكل ما فيكي بألبك وحنيتك واخلاقك وعقلك وكل حاجه
تسدقي راكبه عليك حكايه الامبراطوريه دي جايه طقم مع البرستيج
فين البت حياتي تسمع الغزل الامبراطوري ده انا لو منها اشن حمله صليبيه واحتل العالم على حسك يا كبير بس والنبي احسبو حسابي بالسبايا حته ايطالي على حته شركسي ولاضير لو كان في حته اسباني يعني كلك زوء؛))
هو لساني ده مش هيتلم على فكره غير لما اكل علقه سخنه وتتحرم عليا المدونات ودمي برقبتك يا موني انت الا بتستفزي الادرينالين عندي
وعلى فكره بقى كلامك العسل ده هو الا بيلم النمل هاااا وخده بالك انت ...خفي شويه عقلوب العذارى

صباحك حب ومساك حب وكل ايامك يا رب حب وسعاده مع البت المختفيه ومش بتزور بيت بابا ابدا :)) ماله بيت بابا طب ده حتى حلو ابقي تعالي يا بت يا حياتي اخطفي رجلك خمس دقايق بس
موني يا احلا امبرور حبيت اصبح بس وليا عوده
كل الحب

dodo يقول...

عشوقة ..اية يا ستى الرومانسية دي...
واللة انا مش قادرة على الكلام الجامد دة ..مقدرش استحملة امال (حياتى) ...يووة...قصدى (حياتك )بتعمل اية....
دمتى باحلى حب مع حبيبة حياتك يا احلى عشوقة.......

قلب امراه يقول...

صديقتي الجميله
ايه البوست الي كله غرور ده وربنا انتي تستاهلي تتغري مدام الي بيعرفك من قرب بيشوف فيكي حاجات لا يمكن يشوفها من بعيد وبيبقى سهل عليه يستوعب كل حالات التمرد والغرور الي تخليكي حاسه انك امبرطورة زمانك بس اوعي تشوفي حالك علينا
اينعم احنا ممكن نشوفك كده بس انتي لا
بس اساءلك هما رعايا الامبرطوريه فين
ولو في رعايا بلاش تعاملي الكل زي بعض يعني اكيد في ناس بمراكز عليا وناس بمراكز دنيا
انا متاكده اني انا مستلمه الوزاره
وممكن اعلن التمرد او الانقلاب فخدي بالك
كلامك حلو شو ما كتبتي
بتمنالك الخير والحب دايما يا امبرطورة
واشهد الله انا كلنا بنحبك
دمتي بخير

عاشقة حبيبتى يقول...

وانا اشهد انك اجمل انسانة فى الحياة وعندى واشهد انك اجمل النساء واجمل من عرفت

حسيت من السبايا انك طلبة جوزين شوز واحد ايطالى وواحد اسبانى ومافيش مانع لو شنطة جلد تعبان كارة اخواتة

صباحك ومساكى سكر وحياتى وروحى مختفية عنكم بس مش مختفية عنى لان هى جوة قلبى وفى دمى من قبل ما تكون موجودة معايا علطول

ربنا يستر عليا وعليكى عارفة اخرتى انا وانتى النفى انتى من انجل وانا من حياتى

دمتى بحب

عاشقة حبيبتى يقول...

دودو

ايوة كدة بصى بلاش تعلقى عند اى حد هنا حلو فى تكيف وعصير فرولة تعالى تجدى ما يسركم


تسلمى على كلماتك الاحلوة يا عسولة

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

عارفة مكنش ليا نفس ارد على الكومنتات دلوقتى بس كلامك استفزنى ارد

اولا انا مغرورة بحبيبتى ونور عينى صفصف وغير كدة انا منمن لو مكنتش انا اساس الغرور يبقى مين يتغر ( ربنا يكفينا شر الغرور)

ثانيا انا مش بحب الدوشة ولو جيتى للحق الرعايا بتوعى فى بلاط مملكتى كتير بس كلهم الشعب

ثالثا بقى انا مدياكى وزارة الاعلام بس لو هتعلنى التمرد لا بلاش هقفل الوزارة كلها والغيها لان الاعلام حرام


حسة بنفسى بتكلم بصيغة امبراطور بجد شوفتى استفزتينى ازاى

بس بجد اشهد الله انك احلى صديقة فى الدنيا واطيب قلب فكرينى ادمج خمس وزارات واسلمهم ليكى

قلب امراه يقول...

صديقتي الامبرطوره
شفتي ردك بقى هو الي استفزني اكتب تعليق من تاني
ايوه كده انا بموت بالاعلام تنسيش انه مسؤول عن هالمدونات ولما استلمه على خير حاقفلكم كل المدونات دي وابقي بس على مدونتي انا ويمكن حد تاني فقط مش حاقول اسمه ... !! دي لزوم الديمقراطيه
طبعا ربنا يخليكي انتي وصفصف والرعايا بتوعك بس ابقي قوليلي هما مين علشان نبقى نديهم مجال يفضفضوا بتعليقاتهم بس من خلالي
كده هو الغرور على اصوله والا ايه
وعلى راي المثل من عاشر القوم اربعين يوم اخد الغرور منهم والا ايه ؟
ربنا يخليكي يا صديقة عمري

عاشقة حبيبتى يقول...

ريموووو
عجبتنى صديقتى الامبراطورة وعجبنى اكتر ان استفزيتك

من امبراطورة مملكة العشاق الى ريمو وزيرة الاعلام

اما بعد

انا ابعد ما اكون عن الغرور الحمدلله وان كان لا بد من الغرور فبيكون على من هم مصابون بالغرور فالكبر على اهل الكبر صدقة وانا بموت فى الحسنات

وعموما انا امبراطورة بحبيبتى وهى امبراطورة بوجودى معاها والرعايا بتوعنا الحب والقلب الصافى والصدق والاخلاص والعشق الا بيجمعنا دايما وانا وهى بنرعاهم دايماعلشان يديم الحب

بعشق استفزازك الله ارحت يا اجمل ريم بجد ربنا يخليكى ويديم عليكى قلبك الابيض وروحك الحلوة يا اجمل انسانة

ريمان يقول...

ابعد كل هذا العشق لا أصبح أنا سيدة العالم
لا وربى بل أصبح إمبراطورة الكون بحُبك



......................


عجبنى اوى المقطع ده


تسلم اديكى

مع تحياتى

ريمان

رولا يقول...

وسع وسع وسع حمامه السلام جت...حاسبو عرق الزيتون وقع من بقي حد يلتقطه:)))
ايه يا عيال بقى اسيبكم شويه اجي الاقي المملكه متبهدله والفوضى تعم ارجاء المكان بخن بخن
بت يا امبرور بقى تشكلي وزاره بغيابي تخونوه وعمرو ما خانكم انا بقى عايزه ابقى نديم الامبراطوره بس لا عايزه وزارات ولا مناصب اتعلمو التواضع يا بشر بس عارفه يا بت يا ريم الغرور راكب عالامبراطوره بصراحه هياكل منها حته من فين بالزبط معرفش بس هو هياكل حته برضه

انتو قفلتولي العداد انت وهي على اد مضحكت بجد تجننو
راجعالكم لاحسن متتسابوش لوحدكم ابدا

قلب امراه يقول...

عزيزتي
نسيت حاجه اقولها ليكم انا دايما بحب اختم البوست بكلامي انا .بتعرفوا انا استات لما لقيت ان بداية الكلام ونهايته ب رورو
اعتقد ان ده مش صحي ابدا
شوفوا التواضع لما تلاقوا ان الكل فوق وانا تحت ....
احذر اي حد يكتب تعليق ورايا
بزعل بشده
دمتي بحب وخير

غير معرف يقول...

عشوقة العسل
ايه الشهادات الجميلة دي والتضحيات بسبيل مملكتك الحرة
وانا اشهد ان كلامك جدا جميل

دمتي بخير يا ليدي

غير معرف يقول...

نسيت اقووووووول
صحيح ياريمو مش حخليها بنفسك انو انت اخر وحدة
رورو تختم يعني ختامها مسك هاااااا بقولك انا
وانا هون بمكان رورو حاليا رح اختوالشاطر الي فيكم يكتب ورايا ههههههههههههه
ها ياعشوقة مش حتنزلي بوست جديد
عشان الحاات الي هنا تنتهي ولا عامل مزاد ودافعة فلوس امممممممممممم اعتكد وكلي اتكاد

يلارغيت كتير
سلام

momken يقول...

روعه

ايه الرومانسيه الرهيبه دى

الكلام منتهى الجمال

تحياتى

حياتى هتستمر يقول...

حبيبى انا جيت وحشتينى بس ازى توحشينى وانتى فى حضن قلبى ديما وانا نفسى اقول بصوت عالى بحبك حب ميتوصفش ولا هيتوصف
انا عرفت معاكى لى الدنيا طعم ومن غيرك مقدارش اعيش فيها دقيقة بحبك يادنيتى بحـــــــــــــــبك

حياتى هتستمر يقول...

نسيت اقول انتى يابت ياللى عاملة دوشة ديما جيت اهو يعنى لا لقيت شاى ولا قهوة وتعالى تعالى انا اغيب حبة اجى القيقكى شغالة غزل يابت تجى منك انتى دنا سيبكى حراسة يابت وربنا ما هسيبك:)) وكل مرة اول تعلق انتى يابت وقفة على بابو ههههه على العموم مقبول منك يا معلم

عاشقة حبيبتى يقول...

صديقى ريمان

مساء لخير

نفس المقطع عجبنى وانا بكتبة وحسيتة بس ضفيى علية

عشقت الأمان فكنتي أنتي أنا

نورتى وشكرا لكلماتك

عاشقة حبيبتى يقول...

حمامة السلام

الحقى انتى تغيبى من هنا واحد الوزراء زعلان منى الحقى ونبى احس الوزير دة بالذات مقدرش على زعلة انا مديالة الوزارة وكنت ناوية اسلمة رئاسة الوزارة

بس المرادى بقى هطلع عينة لانى عرفتة وقربت منة وعلشان قلبة الطيب دة مش هزعلة وارخم علية

ادعوك يا نديمى على جناح السرعة ان تحضر

عاشقة حبيبتى يقول...

ريمو العسل

انتى تختفى وتفتحى برحتك مهو الا يلقى دلع وميدلعش ربنا هيحسبة وانا بحب ادلع الوزرا بتوعى خاصة وزير الاعلام

تبقى نصيبة لو عملتك المتحدث الرسمى بلسانى وتشوفى حد مش مريحك هتسيبى المؤتمر وتمشى بس من حقك ادلعى اعمل اية اختى وبموت فيها

عاشقة حبيبتى يقول...

انجل العسولة
عشوقة دى الاسم الحركى ليا مع دودو

دة انتى الا اشهد ان كلماتك واسلوبك بجد مافيش ارق من كدة

دمتى بحب انتى وحمامة السلام

عاشقة حبيبتى يقول...

ممكن

ممكن ولا مش ممكن لا ممكن ونص ان تكرر مرورك الكريم تانى شرفتنى


تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

حبيبتى انا وروحى انا

انتى دائما الغائب الحاضر عمرك ما بتغيبى امال انا بجيب الكلام دة منين دة صورتك فى عينى ومنسوخة فى قلبى

كل شئ بكتبة منك ومن حبك انتى يا حب العمر كلة

بحبببببببببببببببببك يا امبراطورة قصر قلبى

رولا يقول...

من حمامه السلام نديمه السطان...الى عظيم الاباطره...انااااااااااااا جيييييت..


هرجع تاني عشان ليا كلام مع الناس الا هنا

وحشتووووووني

قلب امراه يقول...

انا قلت وكبرت بدماغي وانتي عارفه دماغي اما يتنح على حاجه بيعملها
فانا حبيت اختم هالبوست والست رورو مش عاتقانا بحالنا لازم تيجي بالاخر وانا مصممه على تحت واخر حاجه
فبلاش شغل العيال ده بقى
وانتي يا منمن خلاص اتصرفي واقفلي باب النقاش خلاص بالمفتاح علشان الوزاره ما تتفركشش
هههههههه باي رورو

رولا يقول...

صبااااااااااحو...
موني يا قمر وحشتيني موت انا لبيت النداء وجيتلك جري اهو..عشان الغوغاء الا بالمدونه اصل
في ناس غوغائيين عاملين قلق..ووجب القمع الظاهر..
اولا الف حمد لله عالسلامه للا رجعت بيت بابا..بت يا حياتي اولا لسا مفتتحناش الكافيه بتاع المدونات..هنفتتحه قريب انشاء الله لما حضرتك تيجي بيت بابا عشان تقصي الشريط..
انت عايزه تلبسيني تهمه يا بت..بقى انا بستغيبك وبعاكس الامبراطوره..لالالا دي سمعه وحشه..انا بس بلاطفها..يعني بنحاول منحسسهاش بغياب حضرتك الا طول..شحنات عاطفيه..على جلسات كهربا..وبعدها دش باااارد..وحشتينا يا بت ارجعي..
نيجي بقى لوزير الاعلام الغلس الا مصمم مع سبق اصرار وترصد يختتم الكومنتس..بعيييينك..والله لو هوصلها لالف وميه ما هسيبلك اخر كومنت..ولو انا مش موجوده حبيبه البي تنوب عني..وتختتم برضه..
وبما اني حمامه السلام..الوديعه..ادعوكي للسلام وما تضطرنيش ادعوكي للاستسلام..وخدي بالك اصل انا النديم..والنديم لما يوشوش الامبراطوره..في ناس بتعلا وناس بتنزل..ووزارات تتلغى ووزرا هوووب يطيروا..
خليكي شاطره وهاديه وانا هشتريلك شوكولا..واخدك عالملاهي..
وحشتني غلاستكم اووووي


بت يا ريم انا شايفاكي بتكتكي عالكيبورد كني بقى ومتكبريهاش بدماغي..

قلب امراه يقول...

بجد رورو زودتها قوي ايه ده وانا بطالب بمنمن اتخاد اجراء عاجل بحقها والا انا بحذركم رح الغي كل المدونات بموجب الصلاحيات الممنوحه الي كوزير اعلام واشوف حتعلقي فين بقى .
والا بنستقيل وبنعمل انقلاب عليكم واشكل حكومه جديده مفيهاش اي حد يبدا اسمه بحرف الراء هههههههه
حتى اسمي قررت اغيره
ولحين انتظار الاجراءات الي حتقوم بيها منمن انا حستنى كرمالها بس

رولا يقول...

وزيره الاعلام الجميله..
انا عايزه اشوف قدراتك..ورينا بقى صلاحياتك العظيمه...
انت مش مسدقه اني بعرف اوشوش..تحبي تجربي..ههههههههههههههه
كني بقول هااا كني

ابقي افكريني اقولك انا هعلق فين لو فعلا قدرتي تقفلي المدونات يا جميل
سلام

رولا يقول...

بت يا امبرور ايه منمن دي مش لايقه على جلالتك مش عجباني بصراحه..قولي للبت وزيره الاعلام تبطل منمن منمن كل شويه..اصل الكلمه جامده كده مفيهاش دلع..وانت واخده عالدلع...مش كده

عاشقة حبيبتى يقول...

من امبراطورة مملكة العشاق
الى النديم ووزير الاعلام
احنا هنلعب مين الاول ومين الاخر لاصوت يعلوا فوق صوت الامبراطورة مون وقد اصدرت فرمان بأن من سيكتب حرف بعد كلاماتى سيعزل من البلاط السلطانى
كنوا واهمدوا دعونا نرعى مصالح الدولة