الاثنين، 2 مارس 2009

خاين وأناني


اة يا خاين يا أناني
أنت راجع تحب تانى
بيقولوا عليك حبيب أوى ومخلص أوى
وطلعت في الأخر كداب أوى
لا عندك قلب ولا عارف تحب
وتحب ليه وأنت الخاين
بس بكرة أفكرك ويجيلك يوم وتدردلك
وزى ما خونت لا بد من إنك تدوق
وبطل بقى وفوق
وقال جاى خايف تجرح وتخون
وحياتك صدقتك
وخايف من آية هو أنت عندك قلب
ولا تعرف تحب
روح بص في المرايا
وهتعرف سعتها أصل الحكاية
انك خاين أوى يا أناني

هناك 22 تعليقًا:

أخت البحر يقول...

إزيك..الساعة عندي دلوقتي 2:30ص لأن التوقيت اللي هيطلع مع التعليق مش صحيح ..عشان كدا هقولك صباح الخير..
عارفة أنا كل يومين عندي لفة على المدونات بجميع توجهاتهم..من المحيط للخليج..واليوم مدونتك كانت من المدونات اللي عليها الدور..ماتخافيش مافيش لاضرايب ولا جزاءات..
بس بما إني أحب الشعر قد حبي للبحر ..لا بصراحة ماظنش اني هحب شيء قد حبي للبحر..
قريت اللي كتبتيه:خاين وأناني..وفكرني بكلمات كنت كاتبتها من فترة..اتفضلي..وأتمنى تعجبك..
وبعتقد تقدري تقريها بالمصري أو حتى الخليجي..يعني Whatever
وتصبحي على خير لأن عندي دوام بكرا..ومرة تانية أتمنى تعجبك..

مسكين ياقلبي .. خانك ..
بعد كل تضحياتك..
نفسك عليه هانت..
***
مسكين ياقلبي..خانك..
فكر في نفسه ..وسابك..
***
نسى حبه..
نسى ..وعده..
نسى اللي ترك دنياه..وجاله..
نسى اللي دمه..ودمعه..وروحه..فدا له..
***
نسى اللي عد النجوم من ..سهاده..
نسى اللي ليله تساوى..بنهاره..
***
قليل الأصل..
ياقلبي إنساه..
وإنسى أيامه..
مايسوى دمع عينك يسيل..عشانه..
***
بكره تدور أيامه..
ويدوّر علينا..
ويتمنى يرجع لينا..
ويبوس قدمنا..
قبل إيدينا..

رولا يقول...

احساسي قالي في بوست جديد بس ابدا مقاليش هاجي الاقيه كله الم ووجع..
معرفش هو الانسان لما بيخون ميكنش عارف ابدا انه بيخون نفسه واحساسه وبيخون ضميره وانسانيته
صعب الاحساس ده اوي بجد مش بيتحس غير لما الا جرح وخان ييجي بيوم ويتخان...
اي حد يخون البك تأكدي بعمره ابدا ما هيعرف طعم الراحه والسعاده...وهيفضل عمره كله يتعذب
نفسي ادفن وجعك بألبي انا واقولك عن كل الناس وكل الدنيا حقك عليا انا ..
بجد حقك عليا

فكرة من الزمن ده يقول...

رايي انك مجروحة عشان كده كلامك طالع من القلب

عاشقة حبيبتى يقول...

اخت البحر
على فكرة الساعة فيها مشكلة عندك وعندى نفسى حد يحلهالى
وبختى جميل ان مدونتى من ضمن المدونات الا دخلتى تقريها وتشوفيها

عجبتنى جدا كلماتك خاصة
قليل الأصل..
ياقلبي إنساه..
وإنسى أيامه..
مايسوى دمع عينك يسيل..عشانه..


سؤال بدال كلماتك بهذة الرقة والابداع اين مدونتك

نورتى

عاشقة حبيبتى يقول...

صديقتىرورو

احساسك ديما صادق ولازم برضة يكون حاسس ان البوست هيكون حزين اصل نسيت اقولك انى انسانة مخلوقة للحزن والاة

كلامك وجعنى اكتر وحقى مش عليكى حقى على الزمن تعرفى تجبيلى حقى من الزمن

عاشقة حبيبتى يقول...

فكرة من الزمن دة

المجروح اوى والفرحان اوى هما افضل ناس تطلع الفرح والهم من قلبها


نورتى المدونة

غير معرف يقول...

قريت البوست كذا مرة امبارح واليوم بس من كم الالم الي فيه ماعرفت شو بدي احكي بس حاسة يوجعك
عندما يكون الالم بصمت مؤلم اكثر من البوح
احزني البوست كتير وشعرت بالقسى

عزيزتي انتي اقوى من هيك
والله المستعان

دمتي بخير

عاشقة حبيبتى يقول...

عزيزتى انجل
وحيات شوشو عندى اسألى رورو عن شوشو مين ان البوست دة لا يمسنى من قريب او بعيد بس خطر ببالى من فترة وكتبتة ونسيتة
علشانك انتى بس اعترفت بالسر دة لكن انا اصبحت اعشق الحزن ومن عشق الحزن اصبحت كلماتة كشرارة تمس القلب

شكرا لك

فى مثل بيقول الضربة الا متموتش بتقوى وتعرفك صحبك من الا بيمثل

أخت البحر يقول...

سلام عاملة إيه..أكيد تمام ..بس الذوق يحتم علينا نسأل..ماعلينا..!

والله فكرة المدونة واردة بس دلوقتي صعب جداً ..مع الوظيفة وكمان تحضير الماستر..حتى أعز صديقاتي قالولي الفكرة دي..ماكنتش أعرف أي حاجة عن المدونات وعجبتني الفكرة جداً لكني هخليها للظروف..لازم هيجي يوم أجمع حروفي المبعثرة بخجل بين جوانب دفاتري النائمة بحذر تخاف من لحظة غضب أمزقها فيها..

بالرغم من إن كتاباتي تميل للسخرية اللاذعة مابحبش الحزن والشجن في الكتابة بحب الشقاوة والكوميديا السوداء..وتصدقي اللي أرسلتهالك كتبتها بلحظة يأس وكأني بطبطب على قلبي وسبحان الله ..اللي كتبته تحقق وترد اعتبار قلبي وكأني كنت عارفة إن ده هيحصل.

بس بصراحة مش ده الموضوع الأساسي للرد عليك اليوم..أنا عاوزة أقولك على السبب اللي خلاني أنشد لمدونتك..وأرد عليك مرتين مرة بإسم أخت القمر ومرة بإسم أخت البحر..وإنتي عارفة طبعاً بأن المدونات كتير وبمختلف التوجهات (وعلى أفا من يشيل) زي مابيقولوا..

لو تعطيني من وقتك دقايق عاوزة أقولك على السبب ويمكن مش راح تصدقيه..ولو جيتي للحق مش هستغرب لو ماصدقتنيش ..بس أول حاجة جات في بالي أما شفت إسم مدونتك وكمان فكرك بقصد توجهك..بقصد طبعاً..الحب المثلي..قلت بيني وبين نفسي مستحيل دي تكون صدفة..بس الظاهر هي صدفة وصدفة غريبة كمان..قد إيه الدنيا صغيرة مهما كبرت..

كنت في يوم سهرانة ومش جايني نوم..قلت بيني وبين نفسي ماتجربي انتي مش خسرانة حاجة كنت بضحك بيني وبين نفسي على الفكرة..وقررت أنفذ الفكرة..كتبت بجوجل:الوجه الآخر..طلعتلي مدونتك..والغريب بأن صاحبتها أنثى..واللي أغرب منه إنها بتتكلم عن الحب المثلي..

عاوزة تعرفي ليه قد كدا استغربت هقولك بس مش النهرده ..أعطيني من وقتك دقايق تقري فيها السبب واسمحيلي لأني هغيب لإلتزامات مهنية ودراسية بتحتم علي كدا..
المرة الجاية بعد كم يوم لو قدرت أكتب حاجة هتلاقي السبب..لكن أتمنى تصدقيني..

take care
bey

إيه رأيك..تسمعي افتكرتك..لسارة الهاني
هي مش أغنية قنبلة..بس كلماتها رقيقة..وناعمة

غير معرف يقول...

ع فكرة مشكلة الوقت الي عندك بسيطة اعملي بس بالاعدادات >>>التنسيق >>>> التوقيت الزمني الوقت عندكم على خط جرينتش يعني اعملي +4
وكلو حيكون عندك تمام يا عسل

كنت مارة منها وانبهت انك عندك مشكلة بالتايم

سلام مربع

ادم المصرى يقول...

تعرفى انا وصل بيا الحال

انى محروج اعلق او اقول اى كلمه من الى

مكتوب بجد دا شئ حزين شيئ مفزع ان يوجد

شيئ مثل هذا الشيئ الفظيع

كيف يفعل هذا بك ونحنو من نقرأ لك من

قلمك شعرنا برقتك وحنانك وابداعك

ورمانسيتك الجميله

يا الله على الحب ربنا يوفئك فى حب تانى

شوخص ميكنش انان ويارت يكون وحدانى

عشان ميكنش ليه غيرك
وانتى وعالمك التانى

عاشقة حبيبتى يقول...

هلا هلا با اخت القمر واخت البحر والنجوم واختى كيف الاحوال عساك بخير

السونج يجنن وخدى رحتك ومنتظرة تقولى اية السبب وانا مصدقاكى فى جميع الاخوال

وعلى فكرة فى عامل مشترك كمان بينا العمل فى مجال الاعلام

خايفة فى الاخر تطلعى انا انتى وانتى انا


تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

انجل

الف شكر هروح اجرب يارب يزبط اصل قرفنى جدا حككاية التوقيت والتاريخ

تسلمى دايما

عاشقة حبيبتى يقول...

ادم المصرى

منور المدونة انا عاشقة الاحزان ومش كل شئ بكتبة بيخصنى على كدة كل يوم فرح واتى يوم حزن هنفجر فى الاخر


تحياتى

غير معرف يقول...

عاشقة حبيبتي
ليه كل الحزن والخيانه الفي البوست ؟؟
مادام الفكره من فتره وما بتمسك ليه بتكتبي كلام مؤلم كده ؟؟

تفاءلوا ...

الله يكفينا شر الخيانه والشواكيش .. الشواكيش ده مصطلح سوداني لما الواحده تسيب حبيبتها
هههههههه

صافي الود

أخت البحر يقول...

سلام إزيك يارب تكوني بخير..
فاجئتيني بخصوص العامل المشترك كلامك صحيح..أصلي مكنتش أعرف إنك في مجال الإعلام..صدفة غريبة فعلاً..!

بس تعرفي..في عامل مشترك آخر بينا أول حرف من اسمي ميم وبعتقد إنتي كمان مش كدا؟..الاختلاف بينا بالتوجهات وطبيعة التفكير..بقصد المثلية أنا مش كدا أبداً..

بصي بصراحة أنا كتبت السبب بإسلوب سرد لمواقف حصلتلي ومريت بيها..والمشكلة مش عارفة أرسهالك مرة وحدة ولا اجزّئها ..براحتك شوفي اللي يناسبك..ومعذرة لو تأخرت يومين أصلي مش بس مشغولة دنا ساعات بنسى إسمي وبقولهم هو أنا اسمي إيه ماتفكروني :)
بكتبلك الكلام ده وأنا كمان ساعات ومسافرة ويمكن أرجع بإذن الله نهاية الإسبوع الجاي..ولو صادف وقريت ردك بحاول أرسلها على طول..

وماتستغربيش من الوقت أصلي بموت في الوقت ده..بحب ساعات الفجرية..أوي

Have a nice day

عاشقة حبيبتى يقول...

ابنوسة

ربنا يكفينا ويكفيكى شر الشواكيش ويبعد عنا اى احساس فى امل ويوفقك فى حب يمتلكك للابد

دمتى بخير

عاشقة حبيبتى يقول...

أخت البحر
دة احنا مشتركين فى الاسم حرف الام والعمل وحبنا لساعات الفجر وغير ذلك من الاشياء
انا معتبرة انها صدفة غريبة واتمنى ان تكون جميلة وترجعى بالسلامة من سفرك

انتظر المشترك بيننا

أخت البحر يقول...

كيف الحال .. عساكِ بخير..

شفت ردك من ثواني .. وعاوزة أرسلك السبب ..
بس أتمنى أرسله على إيميلك.. ومش عارفة إذا كان عندك مانع ولا لأ ..
لكن على كل حال أنا هكتبلك إيميلي لو حبيتي أرسلك السبب ياليت تجاوبيني على الإيميل بتاعي :

Mahy99@hotmail.com

مع العلم بأني لسه مارجعتش من السفر..وأول مرجع هرسله لو جاني ردك على إيميلي..لأن اللي كتبته مش معايا هنا ..

أعطر سلام

عاشقة حبيبتى يقول...

اهلا باخت البحر

ترجعى بالسلامة انا ضفت الاميل وعموما انا اميلى موجود لو بصيتى فى البروفيل

منتظرة ردك

إيمان قنديل يقول...

فعلا الخيانه صعبه وطعمها مر

عاشقة حبيبتى يقول...

غرام

ما اقصى ان يشعر المرء بانة مخدوع او مطعون بخنجر من الخلف

تحياتى