الأربعاء، 8 أبريل 2009

حكاية نوسة مع هند 2


فى المعاد وصلت المطار واستقبلت صديقتى الا مشفتهاش من سنين وكنت ناسية شكلها المهم هى كانت حلوة مش عارفة حصل اية عوامل التعرية والتضاريس اثرت ولا اية ما علينا دى صحبتى برضة ومعاها جوزها ونبى سكر كدة تحسى ان حتة شوكلاتة سايحة على حلوتة ورقتة ونبى لو عكسوا هى الراجل وهو الست يبقى جميل بس يالله ما علينا

خدتهم ورحبت بيهم الشقة ودخلنا صحبتى وجوزها عجبتهم جدا وانبسطوا لحد هنا فل الفل شوية والباب بيخبط توقعت تكون المهلبية فتحت انا الباب لقيت مين لقيت حتة اللوز بالبندق يالهوى على الواحد وهو طفس وحالتة حالة كدة قالتلى مدام نوسة جاية قولتلها عنها مجت المهم انتى جيتى بلا نوسة بلا هم تعالى انتى دخلت حتة المهلبية وبسم الله الله ما اجعلة خير لقيت حاجة دخلة وراها والنور اطفى فى اية بسالها مين دى قالت الشغالة وشوية ولقيت عمود الموز جة ولبسة عباية خليجى كلها ترتر بربرق والعباية مفتوحة لحد فوق برحتكوا اسرحوا انتوا فى فوق برحتكم وشكلها يارب سمحنى كانت من غير شيئ خالص من تحت العباية ان بعد الظن اثم ما علينا

دخلت نوسة والمهلبية والليلة السودة وصحبتى شافت المهلبية لقيتها بعد ما كنا قعدين وبنضحك ياعينى وشها بقى اصفر لمونة وشافت نوسة وعبايتها السودة لقتها هيغمى عليها ونوسة مش تكن وتهمد لا مسكت الراجل وطول مهى قعدة تفقع الضحكة هئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ هى تقول هئ وصحبتى تدخل جوة الكرسى لحد ما حسيت صحبتى بتطلع دخان ووشها بقى احمر وجوز صحبتى فرحان مع ابلتى نوسة وبعد الهئ والمئ

اتعدلت انوسة وقالت الشقة الليلة ب 5000 جنية هتقعدوا قد اية الراجل قال عشر ايام قالت اخد الفلوس مقدم والف كمان فى اليوم علشان الشغالة الا هى الليلة السودة وعلشان حتة المهلبية الا بالزبيت والقرفة انا بقى نطقت وسالت نوسة هى الحتة الخوجاتى دى شغلها اية بالزبط قالتلى مديرة اعمالى وبتاعة كلة لحد يومنا هذا نفسى اعرف بتاعة كلة يعنى اية

وفعلا الراجل دفع الفلوس وكلة تمام وصحبتى مش بتنطق بحرف اكنها كلت سد الحنك وخرجت سبت هند مع جوزها يقضوا شهر العسل ونزلت نوسة ومعاها الليلة السودة وحتة المهلبية ورجعت بيتى على الساعة سابعة بالليل

لقيت التليفون بيرن الساعة اربعة الفجر ووحدة بتصوت فى التليفون وبتقولى اجى فورا طلعت مين طلعت صحبتي وفعلا لبست قولت ربنا يستر هو جوزها ضربها ولا اية لا معندناش بنات تتبهدل ياخد شنطة ويمشى يولع وصلت وخبطت على الباب لقيت شنطة السفر جنب الباب وصحبتى راسها والف سيف تسافر دلوقتى والسبب ان طنط نوسة الله يجحمها جت بعد ما انا مشيت وفضلت هئ ومئ وقامت بايسة الراجل وصحبتى ولعت وحلفت ما تقعد فيها

طيب يا جماعة والفلوس الا ادفعت تقول مش عايزها عايزة ارجع بجوزى وجوزها نازل علية بالضحك وانا مش عارفة اعمل اية اتصلت بنوسة وصحبتى تصرخ تقول مش عايزة اشوفها عايزة اسافر حاولت اخد منها الفلوس طبعا خلاص الا دخل البنك مش بيطلع وفعلا خدت صحبتى وجوزها المطار وودعتهم وجوزها مازال يضحك وصحبتى بدات تفك اول ما وصلت المطار وبانت الضحكة وقولتلها اتمنى اشوفك تانى قالتلى انتى صحبتي بس مصر مستحيل اجيها تانى واتصلت بيا بعد اربع ايام بتبلغنى انها بتقضى شهر العسل فى تايلاند وانها مبسوطة وبتتمنالى الخير

هناك 14 تعليقًا:

رولا يقول...

صباح الهئ والميئ...
لا بجد حكايتك تحفه انا فرفرت من الضحك فعلا بس مش على طريقه ابله نوسه دي سايحه خالص

لا بصي انا لما اجي تحسبا للمشاكل الاسريه هاجي لوحدي تقول هئ تقول مئ براحتها يختي ولما تخلص هأهأه ومأمأه ابعت اجيب انجل اصل هند صاحبتك تضربلي سلام بحكايه الغيره
عجبتني هند على فكره وربنا عسل خدت جوزها وقالت يا فكيك جدعه

بجد موتيني ضحك يا كده البوستات يا بلاش وسيبك من النكد مش لايق عليكي يا سكر
صباحك عسسسل باللوووز ؛)

V.Hayat يقول...

والله ما كنت اتوقع هالنهاية بس تصدقى ضحكت وانا من زمان ما ضحكت بس كانت الاحداث سريعة كنت حاولى تخلى القصة تطول شوى خلين نضحك فى ها الزمان الذى قل فيه الضحك صح يا عشوقة وعجبنى تشبيهك حتة اللوز بالبندق جديدة

تحياتى

قلب امراه يقول...

عزيزتي منمن
انا استنيت اما قصة ابلتك نوسه تخلص وجيت اعلق علشان تبقى الحكايه اكتملت والله فكرتيني بالمعلمه الي بتكون بالافلام المصريه ولابسه الوان ودهب وبتضحك هي صحيح بتشبه نعيمه الصغير والا ايه ؟ المهم كتير ضحكت على هالقصه وتعبيراتك الحلوه تنفعي تكتبي سيناريو فيلم كوميدي حيطلع جنان ويكسر الدنيا
وكنت متوقعه انها حتعاكس الراجل اكيد بس يا عيني على مراته حسيتها مسكينه بينكم .
والله كان لازم حضرتك اتدبستي بالست نوسه اكيد لا بقى فيها موز ولا قشطه باللوز ولا بالعسل كمان يمكن كانت اعتزلت الحياه الفنيه على الي حتعملي فيها .
انا لو من الست صاحبتك كنت موتك على المقلب ده وكمان بشهر العسل يالله كده عملتي معروف فيهم راحوا تايلند وانبسطوا اكييد بلا نوسه بلا لوزه
دمتي بحب وخير
افضلي بقى بمود القصص الي تموت ضحك احسن من مود الجنان والنكد السابق
دايما تكوني بخير

أنا حر يقول...

ابلتك دي طلعت حكاية على فكرة بس انت مش طولتي الحدوتة ليه؟؟
عموما يا قمر بوستات دمها خفيف زيك
تحيااتي

فشكووول يقول...

انت عايزه رأينا فى ايه
احنا بنعمل زى الدبه اللى قتلت صاحبها
بقينا طماعين وفينا حاجات وحشه قوى نصفها نصب والنصب الاخر ضحك على الدقون
الله يخرب بيت العسكر اللى بوضو المجتمع المصرى وبيباصوه لبعض
خلاص يا عاشقه ما عدش فيها رأى
احنا ناخد الموضوعات على علاتها وخلاص
تحياتى

dodo يقول...

ههههئ اية يا اختشى حكاية نوسة دى انا حاسة ان غاراضها مش شريف خالص واللة يا اختى انا حاسة ان المواضيع كانت هتحلو قوى لولا البت صاحبتك دى.......على العموم متعوضة فى الزيارة الجاية هههههههههه...... بجد يا عشوقتى بوست عسل عسل عسل......

ممممواة يا عسولتى

ادم المصرى يقول...

اول زياره واكيد عجبتنى مدونتك جدا

وافكارك فى كتباتك وربنا يخليلك نوسه

قصه لزيزه جدا

مرسى على الزياره الجميله جدا دى

عاشقة حبيبتى يقول...

صباحك فل يا رورو

يارب متطوليش الغيبة وترجعلنا بسرعة وحشتينى جدا

صباحك لوز بالاشطة

عاشقة حبيبتى يقول...

حياة

يارب تضحك علطول والله دى مش قصة وحصلت فعلا وعشت الحدث دة اولة لاخرة

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

ريم صديقتى الجميلة

هو انا قصدت اعمل مقلب ما انا الا طلع شكلى وحش فى الاخر بس يالله نصيبها كدة نعمل اية

دومتى يا دومتى بحب وبخير

عاشقة حبيبتى يقول...

انا حر

تسلم يارب بس هرجع اقول مش قصة وحصلت والله اهم شئ انكم ضحكتم

تحياتى لك

عاشقة حبيبتى يقول...

استاذى العزيز فشكول

انت الوحيد الا فهمت انا قصدت اية من القصة كلها خدها قصة ليت وضحكنا ماشى بس بجد متعرفش مدى الحسرة الا شعرت بيها لما حصل الا حصل ومدى حزنى على الا اتقال فى حق البلد بجد والله بقى شئ يحزن الوضع الا احنا وصلنالة

تسلم يارب ودمت بكل خير

عاشقة حبيبتى يقول...

دودو

انتى يا بت نفسك جنازة وتتفرجى تانى اية بقى مخلاص مشيت ومعرفش عنها شئ ومش بدخل فى شئ تانى حرمت

دمتى بخير

عاشقة حبيبتى يقول...

ادم المصرى

نورت والحمدلله ان عجبك البوست واتمنى زيارات متكررة انشاء الله

تحياتى