السبت، 27 ديسمبر 2008

حلم مثلية ليلة صيف



اصدر مفتى الجمهورية قرار بالموافقة على زاوج المثليين من الذكور والإناث وقد صدق على ذلك رئيس الجمهورية وبناء علية يتم العمل بذلك ابتدأ من اليوم والله ولى التوفيق .

ليلى : سماح سماح سمعتي الخبر إلا أتذاع الصبح
سماح : اه وهى بتحضن ليلى وبتبوسها ااااااااة خلاص ما بقاش في شيء يمنعنا ولا حرام ولا حلال ولا نظرة المجتمع المتخلف هنعيش مع بعض ونتجوز .
ليلى : أخيرا بجد مش مصدقة نفسي يلي بينا إحنا أول ناس هنعملها وهقول للعالم بحببببببببببببببك وانك مراتى
سماح : أنتي عمري إلا كنت بدور علية يلي بينا
ليلى : يا قلبي وروحي
تسمرت سماح في مكانها وليلى بتجرى بيها فجأة وتبدلت الضحكات والسعادة إلى سكوت وصمت لما يقطعها منة إلا صوت ليلى
ليلى : مالك أنتي زعلانة علشان خلاص هنعيش مع بعض وهتبقى مرآتي وحبيبتي .
سماح لا تستطيع الكلام لقد مرت عليها لحظات تذكرت فيها أولادها وزوجها
سماح : بس أنا هعمل أية
ليلى : فى اية
سماح : ولادى وجوزي ولادى مش أطفال هخدهم ويعيشوا معانا وخلاص ، أولادي كبار هيسألونى لية سبت باباهم وهو عمرة ما زعلنى ولا عمل شيء بالعكس استحملني كتير وانسان بتتمناة أي بنت وأنا .... انا كنت بسرق من الحياة لحظات سعادة وبعشها معاكى كنت بحس يبكى وبتحسي بيا بس ازاي دلوقتى هطلب الطلاق ازاى هسيب بيتي وحياتي ازاى هواجة الناس الا اعرفهم واهلى أزاي .......
ليلى : يبقى احنا مش عايشين فى مجتمع متخلف احنا جوانا هو الا متخلف ومش منتظرين قرار ولا مرسوم يغيرة احنا الا لازم نعرف بجد احنا عايزين اية من بعض ، يظهر انا اخترتك غلط من البداية انتى ليك حياتك وأنا ليا حياتي فعلا كنت بتسرقي وأنا وفقتك على انك تسرقينى .
ظلت ليلى تتكلم ولا تسمع سماح ، و ظلت سماح تتكلم ولا تشعر بشيء إلا أولادها وزوجها ولا ترى ليلى وبعد قليل استيقظت سماح من حلمها .
ظلت سماح تضحك وتبكى من الحلم لما تكن تعرف ماذا حدث داخلها بعد هذا الحلم ولكن ظلت تتسال بينها وبين نفسها يالهوى لو المرسوم دة ظهر هعمل أية بجد هسيب بيتي وحياتي وأعيش مع حبيبتي ، أنا بيني بقيت هبله لان عمر ما هيجي اليوم إلا يحصل كده أنا أبطل جنان ولما يحصل سعتها استني حلم تانى قصدي مرسوم تاني يحل الجمع بين اثنين مثليات وزوج .

هناك 10 تعليقات:

غير معرف يقول...

مش ممكن ..قصة فعلا جامدة جامدة موت فعلا فكرتها فاجئتنى اول ما أبتديت اقراها وفعلا بتسأل سؤال فعلا مهم جدا لينا .. أحنا ماحبوسين جوا القوانين ومحتاجين نغيرها ولا احنا محتاجين نتغير من جوانا وساعيتها مش هنحتاج نغير اى قانون ,,,, فعلا الانسان لازم يؤمن باللى عايزة اولا ....

صديقتى الحبيبة كل سنة وانت وحبيبتك دايما فى احلا حب ......

غير معرف يقول...

صديقتى العزيزة

فكرة القصة جت بعد ما صديقة بتقولى نفسى اخلص من حياتى واعيش مع حبيبتى سعات الانسان بيقول كلام بس ساعة الجد والتنفيذ بيتوقف

كل سنة وانتى بخير وسعادة يا احلى دودو

غير معرف يقول...

قصة رائعة تلقي الضوء على مشكلة كبيرة بالفعل في مجتمعنا ولكن المشكلة الاكبر التي لا افهمها هي كيف تستطيع المثليه ان تتزوج من الرجل وتعاشرة وتنجب منه اطفال وتكون صاحبة اسرة وتكون سعيدة في نفس الوقت في هذه الحياة بالرغم من انها مثلية؟؟؟
تحياتي

غير معرف يقول...

عزيزى انا حر
اولا المثلية لو انت قريتها فى تعريف المثلية هتعرف ان بتعتمد على الحب من شخصين متماثلين يعنى الاتنين عبارة عن انثى ربنا خلقها انثى تقدر تجوز وتنجب ويكون عندها اطفال

الشئ التانى ان فى كتير جد مثليات متزوجات وليهم حياتهم الخاصة ومتزوجين وليهم اطفال .

الشئ التالث ان المثلية المتزوجة بعضهم لا يستمتعوا بالعلاقة الزوجية بس بيحولوا يتماشوا مع المجتمع

الشئ الرابع ان احنا بتحكما عادات وتقاليد يعنى البنت لو متجوزتش بتاخد كلام لحد ما تقول اتجوز واعمل الا انا عايزة بعد كدة

الشئ الخامس ان المثلية فى الانثى غير المثلية فى الذكر هناك اختلاف فسيولوجى ان الست تقدر تخبى مشعرها وتعرف توهم الرجل اما الذكر ميعرفش الشئ دة .

متهيالى كلامى هيوضح ليك سؤالك ولو موضح نقول كمان

انت تامر يا حر
تحياتى

غير معرف يقول...

شكرا كتير يا قمر على التوضيحات المهمه دي
على فكرة انا مش كنت بسأل علشان اعرف التوضيحات دي لاني اعرفها بس كنت بسأل سؤال الغرض منه استنكار اللي بيحصل في مشاعر المثليين رغم كوني مش منهم الى اني بتعاطف معاهم الى حد كبير لانهم بشر الواقع بيجبرهم على ممارسة افعال مشاعرهم رفضاها بالطبع ونتيجة اني حر فا انا برفض اي اجبار من اي نوع وده اللي مخليني متعاطف معاهم
:)
تحياتي

غير معرف يقول...

معلش انا برفض كلمة تعاطف لان انا شيفة ان المثلين ((معلش انا بكلم عن الاناث مش المثلين الذكور لان الذكور انا ليا راى كتير ممكن يهجمنى فية لو عايز بعد كدة ابقى اوضحهولك )) عايشين حياتهم عادى ووخدين حقهم عادى جدا كل الا بيحصل بيكون منهم لان لو اى بنت عايزة تعيش مع حبيبتها هتقدر فى مجتمعنا اة صحيح هتتعرض لشوية ضغوط اجتماعية مش قانونية بس هتقدر

فارجوك انا برفض كلمة تعاطف

تحياتى ليك

غير معرف يقول...

الصورة تجننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

غير معرف يقول...

اتمنى انو صورة البيبي تريحك شوية من الغموض اوك؟؟

غير معرف يقول...

اهلا
عندما تختفى تختفى ابتسمتى ولكن هذة المرة ظهرة ابتسامة ساخرة من تعليقك عموماالصورة فعلا حساها قمة الرومانسية والغموض كان من وراء اختفائك .

تحياتى

غير معرف يقول...

حلم رائع واقعي بجد

الآسلوب جميل يشد الي بيقراءه
وواقع الحياه هو الي بيحدد اختياراتنا

فعلاً مش منتظرين قوانين ربنا سايب فينا الي اقوي من القانون