الاثنين، 25 مايو 2009

حيرانة لية يا دموعى


حيرانة ليه يا دموعي وأنت يا قلبى يا ساكن ضلوعي
ليه الأنين والوقت صافى وحبيبي والحب راضين عليا
ولية بكايا ونحيبى
دة أنا أتحملت كتير الآسية ورضيت بهجرة وجفاة
ولما عطف عليا ما إقدرتش أتحمل رضاه
******
أخاف يكون الغرام سقاة من اللي سقاني
وقاسى زلي وضناه وأتحمل هوانه وهواني
******
ابكي يا عيني ونوح يا قلبي
بينك وبيني حيران حبي
يغضب عليك الحبيب ويحرم جفوني المنام
ويطول عليك النحيب وأنت سعيد في الغرام

هناك 32 تعليقًا:

امـنــيــتــي يقول...

الوووووووووووووووووووووووووووووو

امـنــيــتــي يقول...

لاول مره بحياتي اكون اول تعليق

امـنــيــتــي يقول...

يالله مش مشكله المهم موضوعك جميل اتمني لكي الي الامام

ابقي غني لمحمد فؤاد حيران كده ليه

والباقي انا مش حافظو

ابقي زوري مدونه بتاعي

ها ولا ازعل

ريمان يقول...

حمد الله ع السلامه يا قمر


ازيك عامله ايه


يا رب تكونى فى احسن حال ان شاء الله


مش عارفه البوست حزين كده ليه يا ترى انتى فعلا مضايقه وزعلانه كده وبتحسى بالاحساس اللى حسينام فى بوستك ولا ده مجرد بوست عادى


يا رب تكونى كويسه ومبسوطه

ربنا يريح قلبك يا رب


ادعى لى كتيييييييييير بمتحن الايام دى

قلب امراه يقول...

صديقتي الغاليه منمن
ايه البوست ده هو انا اغيب عنك يومين تنزلي بوست حزين كده ليه خلاص حرمت اغيب علشان انتي عارفه اني بحب اشوفك سعيده دايما انا عارفه ان الكلام ده يمكن طالع من شدة الحنين لاحبه خاصه كلما اقتربت ساعة اللقاء .
نفسي افهم ازاي افسر المقطع ده
دة أنا أتحملت كتير الآسية ورضيت بهجرة وجفاة
ولما عطف عليا ما إقدرتش أتحمل رضاه
ازاي الواحد يتحمل الالم والعزاب علشان حبيبه ويرضى بالهجر والاسيه ولما يصبر كل ده ويجي الحبيب يقرب منه ويتحقق مناه ما يقدر يتحمل كل هالرضا معقول ده من شدة الحب والعشق
يمكن لان الطبيعه البشريه دي حاجه غريبه وتركيبه معقده ما بيقدر يحلل مكنوناتها غير ربنا .
بتمنالك راحة البال دايما لان هاي اكبر نعمه من ربنا
وربنا يخليكي ليا ... مين غيرك افتكر عيد ميلادي ما بتتصوري سعادتي بيكي ربنا يديم الموده على طووووول يا رب وتقدري تتحمليني بكل تناقضاتي ومزاجيتي اخوات بقا واكتر ..
دمتي بحب وخير يا رب

V.Hayat يقول...

بدون تعليق

رولا يقول...

سلام على من اتبع الهدى
انا قلتلك اني مش طايقاكي صح؟ وقلتلك انك منوره اندر بلوك او كنتي منوره عشان فتحته وكلمتك...وقلتلك هنتقم منك شر انتقام...صح:)))

مش طايقااااااااااااااااااكي ومن هنا من موقعي هذا بحب اقول للبت حياتي ان موني قالتلي من كم يوم اعمل عليكي بلوك...ليه بقى؟؟معرفش ابقي اساليها وحضرتك منوره اندر بلوك برضه
هتقوليلي انتي بتسمعي كلامها ليه؟؟هقولك ان انا افتكرت في حاجه مهمه من ورا الكلام ده..وان مون عندها اهداف خاصه وساميه..وطلع انه لا...مفيش اهداف غير النداله..وعشان انا تربيتها فاكيد هطلع اندل منها واقولك الا حصل وعلني هنا

بت السونج مش حلوه..انا حره السونج وحشه اوووووي ومش عاجباني هاااااا...

مش عايزاني احط بصماتي الطاهره..انا حطيتها اهو:))))

تحياتي يا مزه
بجد كرهاااااااااااااااااااااااااااااااااااكي بجد

رولا يقول...

سونج هاني شاكر حلوه مووووووت على فكره

بس برضه كرهاكي

dodo يقول...

اللة اللة يا ست عاشوقة هو انا اغيب يومين فى المذاكرة ارجع الائيكى عاوزة تطفشى وتسيبى البلد .....طيب يا حبيبة قلبى خليكى واللة دا البلد دى احسن من غيرها يا مجنونة وأن كان السفرية دي علشان تدلعى نفسك ....استننى بس اليومين دول وانا بكرة هفضالك وموتك من الدلع يا بت يا عسل انتى ههههههيييئئ....

وبعدين اية حكايتك بقى هو انت كل سنة ليكى غطسة....يعنى مثلا
ندر عليكى ولا اية......يا ريت اختشى يا حبيبتشى تفكرى شوية فى موضوع اللاب اللى قالتلك علية البت رورو وبلاش الافكار المفتكسة اخر حاجة بتعتك يا اختشى العزيزة

تحياتى لك يا عشوقتى من معاميق معمييقى....

مممممواة

كيكى عوووووو يقول...

يوجع الكلام بس مش شرط نكون حسينه ولا اية اوعى تكونى مضايقة!!
انا اول مرة اسمع اغنية هانى شاكر دى
حلوة

عاشقة حبيبتى يقول...

امنيتى

لا طبعا مش عايزاك تزعل هزور انشاء الله

ونورتنى بجد

عاشقة حبيبتى يقول...

الاخت العزيزة ريمان

لا والله مش حزينة ولا شئ دة الاغنية اول مرة اشوف الكلمات دى وحستها فقولت انا بعشق النكد اتعب قلبكم شوية


انا الحمدلله بخير وزى الفل ربنا ما يحرمنى من سؤالك يارب

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

ريم

دايما انتى بتقطعى بنصيبك كنت ناوية اجبلك بلونات حمرا وخضرا وصفرا واكتب عليها اسمك ونطلقها فى المدونة وتورتا من اجدع محل بشرط متزدش عن 5 جنية كنت هزبطلك عيد ميلاد بس وفرتى عليا المصريف

عارفة يا ريمى
دة أنا أتحملت كتير الآسية ورضيت بهجرة وجفاة
ولما عطف عليا ما إقدرتش أتحمل رضاه

كلمة صعبة اوووووى الجملة دى بجد يدل على حب مع تضحية رهيب اوى ميحسش بيها الا حد فعلا جربة

كل سنة وانتى طيبة يا قمر وربنا ما يحرمك منى ابدا وافتكر دايما عيد ميلادك واجيلك نابلس زى رورو مجتلك ونحتفل كلنا سوا يا بختك يارورو

دمتى بكل الحب

عاشقة حبيبتى يقول...

حياة

مفهمتش بس يكفينى وجودك

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

رورو

اية يا بنتى تختفى اليومين دول علشان ريم مكنتش اعرف انها غالية اوى كدة عليكى لا بس هديتك حلوة اوى ريم ورتنى الطقم الاسود واو يجنن زوق زوق زوق


على فكرة ياريت تعملى بلوك على الناس كلها انا اكرة انك تقعدى فى صومعة انتى وحبيبتك بس انا كنت بقول اعملى بلوك على سارة علشان متزعليش الغاليين اصل شيفاكى كل يوم رغى رغى فبقولك اعملى بلوك عليها قولتى مين سارة قولتلك كلة هل يعقل اقولك تعملى بلوك على روحى ونفسى


مش هتعرفى توقعى بينا كنى اصل وربنا اموت واعيش الندالة معاكى وانتى عرفانى استاذ ورئيس قسم ندالة


الاغنية بتاعة ام كلثوم ميحسش بيها الا الا بيحب ومتشعتف ودايب فى الحب يالهوى يانى

اما سونج هانى اهداء منى ليكى ولحبيبتك بدال عجبتك


اممممموووووواة يا مزززززززززة

عاشقة حبيبتى يقول...

دودو

اية يا بنتى الغيبة دى كلها دة انتى موس فى المذكرة بقى شكلك بتصمى صم

يا بنتى انا برة مصر ورجعة مصررررررر قووليلى هو انتى من المنصورة ياة لو قولتى اة سكر سكر سكر


اتمنى اشوفك على خير انشاء الله يا معميق المعاميق

عاشقة حبيبتى يقول...

كيكى عووووووووووووو

اسمك حلو اووووووووى عووووووووو

اولا يا قمر نورتى المدونة وفعلا مش شرط نحس بكلمات بس اى حد حب بجد هيحس بمعنى الكلمات بتاعة الاغنية

اغنية هانى شاكر دة الشريط الجديد بتاعة تحفة كالعادة دائما


دمتى بحب

عاشقة حبيبتى يقول...

من امبراطورة العشق والحب الى اصدقائى الحلوين

هناء وشرين قصدى رورو دظ وريم ق ق


يعنى عارفين تقروا كل المدونة الا تعليقى عليكم بجد انا ضحكت النهاردة لمدة سنة قدام يخرب بيت لونكم

غير معرف يقول...

salam ya batta
ba2olek 2eh
sa3eed o 3eed tel3o el gabal nezel sa3ed etba2a meeeeen?
yala gawby 0 bataly nakad ya batates

غير معرف يقول...

batates sa7eee7
new look gamda
wana f nyc kont mashya fel share3 f shoft mn wara2 el shagar elly enty 7atah dah o howa asfar 3ala orange kan shaklo gamiel awy 2a3adt zay el habla asawaro o 3arfa kaman shoft hena 7aga 3ageba awy kont bashofha fel cartoon bas wana f masr elly heya el sadafa elly gowaha doda o mashya 3al ard bardo 2a3adt asawarha bas video,,la o mara kaman ro7t santa monica o kont 3al tounge henak o shoft seal fel maya awel mara bardo ashofo keda
ana 2a3da bar3'y sa7
yala aasl ana lama baftaaa7 7e'leset ya battates
bye

إيمان قنديل يقول...

تعرفي بقيت أكره الحب علشان الألم


نفسي يكون الحب سعاده للمحبين موش هم وإنكسار وعذاب وشجن


تحياتي وقبلاتي الحاره ياقمر

إيمان قنديل يقول...

لو فكرتي وانت في مصر عايزه تشوفيني ، أو حتى نتكلم في التليفون ابعتي لي أيميل


تحياتي واحترامتي

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



اختى الحبيبه


اولآ ياريت متزعليش منى ابدآ والله العظيم

غصب عنى منهم لله اللى عملو كده


بجد انا من يومها وانا حاسه بالذنب وزعلالالانه قووى

وبجد نفسى اتكلم معاك

وياريت نرجع احباب
واصحاب

ويشرفنى ان تكونى اخت ليا

وبالله عليكى متزعليش وحياة ربنا الغالى عندك


متزعلى منى ابدآ

واتمنا منك ان تزورينى ونبق احباب واصحاب

وما محبه الا بعد عدواه

مااااااااشى

اسفـــــــــــــــــــه

أسفــــــــــــــــــــه

ليكــــــــــــــــــى

حبيبتى

منتظراك
وحمد الله على السلامه رجعوك تانى

ونورتى مدونتك ياسكر


والله بحبك كتير

حتى اسئلى ريمان انا زعلانه من اللى حصل

المهم
صافيه يالبن

حليب ياقشطه


والله انتى عسل وقلبك عسل وكلك عسل


سلاموز
يالوز

انوسه

أحمد عاطف يقول...

تعيبراتك متعمقة في شرح الجرح وان كانت بالعامية

فمابالك لو كانت بالعربية

تحياتي

عاشقة حبيبتى يقول...

سالى القمر
نزل عيد سعيد

وفضل انتى فوق الجبل هبقى اجى اونسك بقى بزمتك انا قلبها نكد امال انتى عاملة اية عندك

شكل النيولوك عجبك والصور الا فية انتى مصورها ههههههههههههه

دمتى بسعادة

عاشقة حبيبتى يقول...

غرام

يا قمر الحب ما هو الا كاسين من العسل على الخمر والكؤوس الباقية فارغة لا بد ان نلعقها بالصبر

بس هاتيلى انسان ممكن يتوب عن الحب والعشق والالم دة الفرح والالم وجهين لعملة واحة منقدرش نستغنى عنهم زى الملح والسكر مستحيل نستغنى عن شئ منهم


شوفتى بقى انا فيلسوفة فى العشق والحب


ياقمر انا اتشرف ان اقبلك او نتكلم اول ما انزل مصر هبعتلك موبيلى على الميل


دمتى بكل الحب

عاشقة حبيبتى يقول...

عاشقة الاحزان

صباح الخير

وبالله عليكى متزعليش وحياة ربنا الغالى عندك

فضلت اقرى الجملة دى كتير اووووووووى

يمكن يجى يوم تعرفينى انا مش بزعل من حد وبفوض ربنا فى اى حد يزعلنى لان الدنيا مش متحملة لا زعل ولا هم

وشئ تانى مش بحب كلمة اسفة دى خالص ومافيش عداوة باذن الله وجهينة ياللبن انجوى يا قشطة

وبوسيلى ريمان اوى من غير ما اسالها انا متاكدة من كلامك

على فكرة انا لسة مسفرتش انا لسة هاسافر بس نزلت البوست بفرحكم انى مسفرة وهترتاحوا منى شوية ورجعة تانى على قلبك

دعواتك ليا بقى فى غيابى

ويسعدنى اخوتك فى الله

عاشقة حبيبتى يقول...

احمد عاطف

والنعمة على عينى مش كلماتى خالص ولا اعرف كلمات مين دى اغنية للست ام كلثوم

دة انت لو دخلت وقريت هتشوفى كلامى والله احلى من كلام اى حد مش كلام مونى

نورت المدونة

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم









ههههههههههههههههههههههههه


والله العظيم انتى سكر وعسل

قشطات باللوز يالوز


ربنا يسعدك

وتفضلى قاعده على قلوب اللى بيفرقو بينا


ربنا يعلم انا مش اى حد يزعل منى


وطالما بقينا كويسين


لييييييييييييييه
ليييييييييييييييييييييييييه

مش هتزورينى ياقطه


زيارتك هتسعدنى قووى


والله بحبك ياقمرايا


سلاموز باللوز

انوس

م/ محمد صالح يقول...

تعرفى الجو العام فعلا يدى على الحزن الكل حزين الكل يتألم فأين السعداء فى هذه الحياة

عاشقة حبيبتى يقول...

عاشقة الاحزان

انوسة النوسة عايزاكى تفهمينى يعنى اية الا فرقوا بينا قولتيها مرتين مش هعرف مسالش

انا والله جيت زورتك بس مكنتيش موجودة محدش عزم عليا بجوس ولا جاتوة ولا شوكلاتة فخت بعضى ومشيت

على فكرة كلمة بحببببك فى عالمنا يوديكى ورا الشمس خالى بالك اصل فى ناس نيتها وحشة بخوفك (دعابة )

ربنا يفرح قلبك قريب

عاشقة حبيبتى يقول...

م / محمد صالح

السعادة موجودة جوانا والحزن جوانا المهم نعرف نطلع الفرح من جوانا لان بجد احنا بقينا بنخاف من الفرح

معلش ليا سؤالين
دخلت مدونتك رقيقة وكنت هعلق لقيتك سعات مش بتنزل التعليق السؤال الاول انت عامل المدونة لية . السؤال التانى لية بتمنع التعليقات ؟

انا مشفتش الا تعليق الاخت عاشقة الاحزان الا موجود الباقى انت بترد عليهم بدون متنزل التعليقات ياريت ايضاح اصل انا ليا وجهة نظر فى كدة هقولك عليها لما اعرف جوابك لو يهمك

تحياتى