الأحد، 24 مايو 2009

على بلد المحبوب ودينى

على بلد المحبوب وديني
زاد وجدي والبعد كوينى
يا حبيبي أنا قلبي معك وطول الليل سهران وياك
تتمنى عيني رؤياك اشكيلك وأنت تواسيني
يا مسافر على بحر النيل أنا ليا في مصر خليل
من بعدة ما بنام الليل


أيام قليلة ساعات كثيرة وارحل تائهة داخل السحاب يحتضنني السحاب اقبل السماء تخطفني الأجواء داخلها لتأخذني إلى عالم آخر عالم سعادة ربما ، عالم حزن ربما ، عالم ليس عالمي ، ولكن يجب أن ادخل هذا العالم فهو من سيأخذني إلى روحي التي توقفت عنى هناك ، وتركتني عندما قررت أن أعانق السحاب بعد أيام أعود إلى توئم روحي حبيبتي .

مرات عديدة هي التي تتركني روحي وتظل هناك حتى أعود لها نعم هذا أنا تعيش بدون روح حتى أعود إليها ، فتبدأ الابتسامة الضحكة السهر الحياة بطعم الحب كل هذا وأكثر يعود ، تبدأ الحياة من جديد داخل قلبي المتوقف عن كل معاني الحياة منتظر لقاء العشق والحب انتظر أن أصل إلى حبيبتي.

في كل مرة ارحل من وطني اشعر بان روحي تتركني كأنها تأبى أن تفارق هذا الوطن كأنها تلومني لأني تركت أهرامي ونيلي ، تركت أهلي ودارى ، تركت حبي وقلبي وبما أنى قررت أن أغادر ف روحي باقية لن تفارق هذا الوطن .

يا شمس يا منورة غيبي كفايا عليا شمس حبيبي
دة نورها صافى ودة اسم حبيبي
يا قمر يا عالي ووياك النجوم بتلالي
خدني لحبيبي

دة حبيبي غالى واسمه جوه قلبي ليالي

يا سما يا صافية وفيكِ الطيور بتنادي
يا صافى يا عالية ومنورة قلب الغالية

ولكن وقبل الرحيل الذي سيطول فترة أريد أن أقول لإنسانة دخلت حياتي فجأة واختفت فجأة ، أنت مثل البحر فأنت كنتي
أخت البحر بالفعل دخلتي بهدوء أمواجك واختفيت داخل أصدافك ك لؤلؤة ، اعلم أنى كنت غريبة معك ولكن ارجوا أن تسامحيني لقد كان سحرك اكبر من أن يقاوم فهربت من بحرك وشطأنك ، لقد كنتى مهد الحب وستظلين أجمل ذكرى ولن تنسى مهما عدت الأيام والسنوات فقد كنتِِ فرح بحق.

انسانة ثانية أريد أن أقول لها كم كنت صعبة الشخصية في كل شيء عندما تعرفت بك وكم تحملتني ولكن احتمالي لك كان اكبر ، انكي تحملين قلبا جميلا في كل شيء وشخصية لن أصادف مثلها ما حيت تضحى بنفسها من اجل الآخرين ، ولكن لم تتعودي على الهجوم فكنت أنا هذه الشخصية التي كانت تستفزك دائما ومازلت ولكن بالحب استمرت الصداقة التي أتمنى أن تستمر لآخر العمر أنة أنتي يا
ريم .

فكرك يا نسيني بعدك على عيني الشخصية الغائبة الحاضرة دوما هي صديقتي التي لا استغنى عنها ، التي اسعد دائما وأنا أمارس عليها طفولتي وشقاوتى المعهودة معها ، واعلم أنى مهما فعلت لن تغضب منى أنها رورو - أنا وهى (
رورو وانجل ) - وانجل التي اعلم أنها تحبني فهي تحمل قلب جميل أقدم لها وردة حمراء وأتمنى لهما دوام الحب هتوحشونى يا ورود الحب .

عدة أشخاص لا أنكر أنى ارتبط بهم من خلال هذه المدونة على الرغم من عدم معرفتي الشخصية بهم ويمكن هم أساسا لا يعلمون عنى شيء ، أو يعرفون كم هم أعزاء إلى قلبي :
ريمان الشخصية الجدلية التي تحمل قلب طفلة ، غرام السيدة التي اشعر بأنها قريبة منى من خلال ما قرأت ، دودو انسانة لا اعرفها إلا من خلال تعليقاتها كم كنتي جميلة رغم أول معرفتي بكى ، وأخيرا شخصيات عرفتهم مؤخرا أعجبت بهم : رهف قلب ، سالي ، ابنوسة كل هؤلاء أقدم لهم حبي وتقديري ، وللجميع كل الحب .


هناك 40 تعليقًا:

ريمان يقول...

السلام عليكم


اول تعليق


يا سلاااااااام

ريمان يقول...

يا رب يا رب ما يحرمك ابدا من كل الناس اللى بتحبيهم

وبيحبوكى


ويا رب تفضلى دايما مع الشخصيات اللى بتحبيها


بس ايه بجد الكلام الجميل

ربنا يسعدك يا رب

ويصلح لك حالك ويحقق لك كل ما تتمنيه

يا رب

بس ليه بقى عنوان البوست كده يقلق شويه والمقدمه كمان

وليه بس بتجيبى سيره الرحيل اصلا؟

لا انسى مووضوع الرحيييييل ده

هتروحى مننا فييييييين بس يا جميييييييل


نيااااهااااااهااااا

لو رحلتى هطلعلك فى الضلمه وانتى نايمه بالليل


انتى حرررررره

رولا يقول...

قبل السلام والكلام رحيل ايه يا بت انت هو اللاب الا مصنوع من ميه الدهب وزرار الماس ابو شنطه لولي مش هيرحل معاكي
لا بصي يا مون الا اوله شرط اخره نور :))) اللاب الملوكي يختي هيجري يدحدل ادامك ويسبقك يختي على اجيبت لاحسن وربنا مفيش لا رحيل ولا حقائب ولا هتحلقي بالسحاب ولا تخترقي الغيوم هبعتلك مطب جوي يوديكي الجزيره عند المزز بتوعك

اللاب ثم اللاب قدس الله سره ونفعنا فيه وجعل خاتمته خير يارب

انا قلت اهو قبل منخش عالغزل العميق عارفه نفسي هضعف ومش هعرف اكون حازمه معاكي اللاااااااب واشوفك كل يوم منوره عندي حتى لو اندر بلوك:)))
لالالا بجد مفيش بلوكات تاني بس تفضلي معانا غصب عن نن عين بعض ناس انا بحسدها :))) اه والله وحاقده عليها ومش هشيل البلوك :)))

هرجع ده تنويه بس هاااا راجعه غطي يا بت يا حياتي على راسك وجعععع

رولا يقول...

لا وربنا ما هحط كومنت يبل ريقك لالا مليش دعوى فين الغزل بتاعي عايزه كلام حلو انا زي البت حياتي شمعنا يعني هي ولا عشان ..... ولا اكمنها يعني .....

:((( يالله دلوقتي حالا عايذه ثونج حب وكلام جميل عشان حياتي هتشمت بيا:(((
ايه اختي دي يكونش شاربين لبن معزه وحده لا اختي ولا اعرفك

بقى انا ادخل فيكي علم التشريح من اوسع ابوابه والبت ريم تبهدل عيشتي وتهين مشاعيري الرومنسيه اطلع بالاخر يا دوب يا دوب حته اختك وكتباها من طراطيف زرار اللاب العجيب ابو ساونه سخنه بالصيف تلج بالشتا وبوتجاز سبع عيون وتلاجه 36 قدم وماكنه فيشار وماكنه ايس كريم وكرسي بعجل وعربيه عالطاقه الشمسيه:)))

ما علينا تشيلي البوست تشحنيه حب ومشاعر ملتهبه تلسع وترجعيه والا وربنا بلوك مشوي زي الدره

بت يا حياتي اوعي وشك

قلب امراه يقول...

صديقتي الغاليه منمن
تفاجأت كثيرا بهالبوست رغم انك قلت لي انك تودين كتابته لكني لم اعتقد انك ستفعلين بهذه السرعه وما فاجاني ايضا كلامك الجميل عني ... قبل الرحيل لا احب هذه الكلمات فاينما كنتي سنبقى على تواصل دائم ولن تفرقنا المسافات كما هي اصلا موجوده لم اعترف اصلا انا بوجود حدود وجنسيات تفصلنا لقد كنا نلتقي دائما ويمكن بل مؤكد كنت اتحدث معك اكثر من اختي التي بجانبي ...
اعلم انني ضايقتك وتجادلنا واختلفنا كثيرا لكن بقي شيء ما اكبر من كل تلك التفاهات يجمعنا .... عندما بحثت عن شخصية ما تشبهني للتعرف عليها وجدتك انتي وما شدني فعلا اننا تشابهنا كثيرا نفس الشخصيه والاهتمام والدراسه حتى الاولاد يتشابهون وهذا ما عزز علاقتنا
اردت لهذه العلاقه ان تستمر وتكبر ومنذ البدايه اتفقنا ان نكون اخوات واكثر من صديقات وانتي فعلا بالنسبة لي اخت وصديقه لا اتصور حياتي من دونها ...
حتى ونحن نتشاجر ونختلف ونزعل كنت لا اطيق بعدك او زعلك واجد ان خلافنا كان دائما يزيد من قربنا ...
احببت استفزازك لي وتماديت فيه . ليس لاني شخصية معقده بل لان العلاقه التي تسير بوتيره واحده تبعث الملل .. كنت معي اكثر من رائعه لانك تملكين قلبا كبيرا مليئا بالحب والخير .. وتمنيت لك من كل قلبي الحب والخير والسعاده ..
سترحلين الى وطنك واحبتك ونحن سنبقى هنا ايضا احبتك واعلم جيدا انك لن تطيقين بعادنا .. فمن غيري سيجعلك تضحكين بملءفمك .. انتي باقيه معنا وبيننا اينما كنتي ..
لا اطيق كلام الوداع لانه وداع غير حقيقي ولا تعلمين فقد تجدينا امامك هناك ...
فعلا صدقتي اننا بالحب استطعنا المحافظه على علاقتنا التي ستدوم العمر كله وستجديني دائما اختك التي لم تولد والتي لن تتوانى لحظه عن مساعدتك ولاهتمام بك والدعاء لك بالخير وازعاجك واستفزازك .
اسعد لسعادتك التي اراها اليوم بعيونك ولا اشك انك على موعد مع السعاده في وطنك ..
دمتي بكل الحب والخير دايما

قلب امراه يقول...

هاي منمن
رجعت لاني اكتشفت حد تاني جايب سيرتي هي رورو مش حتبطل الكلام عني بوجودي وبغيابي
شفتي ازاي انا خوفتها وما قدرت تكتب ولا حاجه من الاشياء الغريبه الي بتناديلك فيها الكلاوي والفشه والتاج والبطين الايسر ... وغيره علم التشريح بقى
بت يا رولا ايوه كده خليكي جدعه وخشي على كلام الحب والورد والعطور بدال كلام بياعين الاجهزه الكهربائيه
والله اتخيلت حالي بمحل اجهزه وادوات منزليه
بطلي بقى وغيري للرومانسيه علشان تفتكرلك حاجه حلوه هناك
اموتك لو رديتي
باي

فشكووول يقول...

السلام عليكم يا عاشقه
تحياتى
يظهر الكلام بجد وانت راحله فعلا عشان الكلام طالع منك بصدق

بتودعى اصحابك واحبابك وبتودعى بلدك كمان

تروحى وترجعى بالسلامه
تحياتى

حياتى هتستمر يقول...

حبيبتى وحلم عمرى
كم انتظر يوم رجوعك حتى تردى لى روحى التى غبت عنى احساسى بى الوقت والا يام متجمد كالصخر وكأنهم متحلفين حتى يجعلونى اشعر بانى ليس لى وجود فى الدنيا بدونك
بالله عليكى تاجى لى وحدك دون شيئ ياخذ منى راحتى ولو ثانية انتظر راحة بالى اية الكلام الكبير دة وربنا شكلى كدة هتجن على متيجى تعالىىىى بسرعة بقا هتجنن والله وحشتتتتينى ياحب عمرى

حياتى هتستمر يقول...

يوجعككككك انتى يابت ويوجع عندك وجع جامد وجامد اوى ها وقل اعوذ برب الفلق وانا ناقصة دة انتى غلسة وربنا ما هسيبك اقولك على شيئ؟
اتفوووووووو ها وكمان اتفووووو
وسونج وحب اية يابت وربنا ادبحك ودبحا مش مشكلة كلام وسونجات الكلام كتير المهم الفعل والحب الحب يابت وصحيح انتى والبت ريموو انا عمرى معترض على شيء هيا بتعملو لا بنت بحر ولا بنت موجة انا عارفة مكانى يابت انتى وهيا سيرى يانرممدى تو على بركة الله والسلام ختتتتام مهيب هع

رولا يقول...

كمان بخه والنبي..ديودورانت يخواتي ..كمان بخه هنا..قلت هنا مش هناك:)))
يا خولي الجنينه يا بو تفه جنان..ايه يا عم هدر المياه الا عندك جتك وجععععع بقله ادبك يمكن تتربي شويه

انت داخله تردحي يا بت اما ايجبشن بصحيح:))) بالراحه احنا الفلسطينيه احاسيسنا بسكوت وننخدش من طرطشه انت داخله علينا بخرطوم مطافي وعمال ترشي من مبارح وانا ساكته هاااا
ربنا يجازي الا كان السبب وشال البلوك عن سحنتك..انت الا زيك تعفن تحت البلوك ولا اعبرها بس يالله اهو لوجه الله

بت يا مون لمي البت الا بترخ تفاتيف عالريق لاحسن وحيات الا بالي بالك لانزل الكومنت الخامس اياه وانت عارفه هااااا شرش النداله بينقح عليا :)))
طب حرام يا مون بجد متجيبي سباك يفحص البت ليكون في خرم عايزله لحام كوع مكسور حاجه لازمها كتكت هاتيلها كتكت
البت نشفت من هدر السوائل:))

مين جاب سيره البحر ؟لا اخت البحر ولا فرس النبي يختي انا مجبتش سيره حد بس في ناس هتطق وبتفتري
اتلمي يا نظري هنام ولما اصحى هخشلك
سلام يا مزتي

V.Hayat يقول...

ابداع...........!

تحياتى

غير معرف يقول...

mmm
ya fandem tero7y o terga3y b el salama bas el donia kolaha feha interner o el net cafe malya el 3alam wala 2eh
walahy ana kaman 7abetkom koloko hena
la elaha ela allah
salam

ريمان يقول...

اوعى تغيبى عننا كتير بقه

بجد هزعل منك


مش تتاخرى علينااااااااا

اتفقنا؟


ماشى يا سكر


تحياتى ليكى يا قمر

رولا يقول...

هاي شباب..هاي صبايا :)))
انا صحيت من النوم وجايه اردح
نبتدي بمون شرياني الاورطي والحجاب الحاجز يا حته من كبدي بقى كده تكتبي اخت البحر بالنهدي وانا رورو على سن ورمح زي باقي الرعيه:(((
الحق مش عليك يا حنفي الدور والباقي عالناس العبيطه الا دماغها يبست من التف وقله الادب...وناسيه انك في سن مراهكه
بت يا حياتي انا لو حبيبتي تعملها اطير البلوج كله لا ولسا لو تعرفي الباقي بس انا مش هقول محبش افتن انا حرام
بصي يا حته من البي والخرم الا عالشمال والا بدأت اعتقد انه اتخرم بالغلط على فكره..انا هقطع الحته واسد الخرم بعد العمله السودا بتاعتك

بت يا ريم بقى تكتبي 5000سطر وداع وحب لعشوقه وانا رورو تخشي عليا بدبابه..هجوم مسلح يا موكوسه ...غبتي وجبتي يا مفرحه شبابي...بعدين تنطي تكملي باستنكار ودخلالي عالحامي حسيتك عايزه تقولي سقط سهوا في حد نكره كاتب حاجه فوق

بت يا هبله في مثل حلو بيقول انا واخويا عابن عمي هااااا ...مش خش احدف اخوك بالطوب ونط بكرشه وفرح الاعداء فيه
بس تستاهلي انت تهاجمي فيا والبت حياتي تتف عليكي اقسم بالله فرحت بيكي يا ام قلب حائر
ومفيش رومانس من هنا ورايح هفتح مصنع دبش وطوب :)))تشاركيني:)))

هفضحكم..هفرج عليكم البلوجات لو اعتباري متردش وقد اعذر من انذر
البوست اخش اشوفه اتقلبت سحنته والا هعلن عليكم انتو التلاته حرب حاميه الوطيس
ومين يتحداني ينزل

هعععععع

قلب امراه يقول...

منمن ورورو
ده مبقاش بوست اسمه قبل الرحيل بقى اسمه بوست الردح على اصوله بس الحق عليكي يا منمن متوقفي التعليقات ووصلات الردح انا مره الاقي نفسي فايته درس علم التشريح وساعه داخلين محل اجهزه كهربائيه وهالمره البت رورو مصممه ندخل ورشة سباكين مواسير وجلد وبقات وبرابيش ايه ده مبقتش مدونه
بعدين تفتكري انا اوقف معاكي علشان بنت بلدي ناسيه حضرتك وصلة الذم في البوست الي قبله دنتي بعثرتيني عالارض لولا منمن حاولت تلمني معرفش كان حصل ايه ..
انا كتبت كلام حلو ومحسيتش انهم مليون كلمه هو انتي كنتي بتعديلي طب منتي حاطه تعليقين كل واحد اطول من الثاني ولا حد فتح تمه بقا انا الي بحدف الطوب وكل ده منك يا منمن منتي الي اديتيها العين والفكره على اني بحدف طوب
ازا كان الكلام الحلو الي بكتبه طوب يبقى فين الجمال والحلاوه بس انتي متغاضه انا عارفه علشان منمن حطت اسمي قبل اسمك وكبرت الخط
بس فكره حلوه نفتح مصنع طوب ونتشارك مع منمن والحبايب في باقي الدول العربيه .... ونكسب دهب صدقيني
دمكم خفيف كلكم وربنا يخليكم
باااااااااي

رولا يقول...

صباح الخير
فين دودو بت طلعيها من جيبتك
دودو مختفيه وملهاش حس في حاجه ابنورمال
دودوووو خدي ربع جنيه واظهري طب 50قرش
لا بجد حد يطمنا على دودو

ذكرى رحيل قلم يقول...

السلام عليكم
تسلميلي من كل شر يا قلبي ليه الرحيل محنا مع بعض صحبة جميلة بنتسلي ونواسي ونلعب ونحب ونكتب عن مشاعرنا الرقيقة
ليه عايزة تسيبي ده كله
كلنا هانحترممودك يمكن عايشة حالة ملل
بس بردة هانفضل نسأل عليكي وطمنينا
مع كل الحب والود لك حتي لا تنسي اناس حبوكي
دمتي بكل خير

فشكووول يقول...

ازيك يا عاشقه
تحياتى
انت عندك حق ان الفول ادانا مناعه كبيره .. كلنا الزبده المشعه ايام تشيرنوبل .. وكلنا السمك الباصا بتاع الفيتناميين .. وكلنا الخضار المسرطن من اثر اعمال يوسف والى وكلنا البلاوى كلها والاكاده الشعب المصرى لسه موجود
صحيح هو عيان بفيروسات الكبد من كل اشكالها والوانها وكمان عيان بالسرطانات برضه بكل اشكالها والوانها وصحته زى الزفت ... بس عايش .. وحيعيش .. وحيخلف جيل صحيح وجميل
تحياتى بقى

أحمد الصعيدي يقول...

أدام الله ارتباطك بمن تحبي

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزتى

هل يوجد توأم للروح ولا عدة توائم

اظن ان للروح طرق كتيرة وممكن تلاقى فى طريق او اتنين توأم ليها

لاكن فى بقية الطرق هتلاقى توأم اخر ثانى وثالث ورابع

بس حلو اننا نستريح لحد ونحس معاه بالراحة ده شئ جميل

تخيلى انك كل ما تضيقى فى حد تكلميه يريحك ويهدى من روحك

وكل الناس اللى ذكرتيها ناس محترمة وانا بتابع بعضهم وبحترمهم

تحياتى

سلام

beautiful mind يقول...

بصراحه احساسك عالي جدا واسلوبك اكثر من مميز ووصفتي شعورك لمن تحبيه بكلمات غايه في الروعه
ستظلي بهم ولهم ولن يتتاثري بقرار الرحيل لانه قرار غير قابل للتنفيذ
تحياتي اليك ودومتي بخير

عاشقة حبيبتى يقول...

القمر الغالى ريمان

انتوا كلكم فهمتوا هغيب عنكم بمزاجى والله ابدا انا ياستى راجعة مصر اجازة علشان مصر وحشتنى جدا وحبيبتى واهلى فطبعا مضطرة غصب عنى اختفى شوية ، وعلشان اوحشكم وترتاحوا منى .

ربنا ما يحرمنى من صداقتك واخوتك تبقى تطمنينى على النتيجة ربنا يوفقك

عاشقة حبيبتى يقول...

رورو ق ظ

عارفة وانا صغيرة كنت بحب الطيارات اوووووووى ويجى مطبات جوية وانا اقضل اكل واشرب وفرحانة متقوليش ملاهى ، دلوقتى ببقى خايفة واتفرج على حتة الحديد الا ركباها واقول سبحان الله الله اكبر بجد

نيجى بقى لاب توب بتاعى انا بعمل اعلان هنا الا عايز يشترى لاب توب حديث ينفع دفاية وسخان وفية كل الموصفات يبعتلى سعر مناسب وينفع كاتيل

انتى بقى احلى صديقة بعمرى ويارب ما فيش شئ يفرقنا ويديم الصداقة من غير اخوة

عاشقة حبيبتى يقول...

ريم ق ق

يا بنتى انتى ورور معايا زى جواز السفر اروح الهند معايا الصين الامارات مصر برضة معايا على قلبى هروح منكم فين

على فكرة رورو كلها رومانسية وحب سواء بتكلم عن الكلاوى او عن الكهربا برضة رومانسية

عاشقة حبيبتى يقول...

استاذى فشكول

انا بودع صحابى اة اما مقدرش اودع بلدى لان انا راجعة بلدى هحرمكم منى 3 شهور بس برضة مافيش مانع ادخل اسلم

واتمنى من ربنا ان ارجع بالسلامة ويسترها معايا يارب وحشنى الفول حسة منعتى مش قد كدة الواحد مش واخد على الجو النضيف والاكل الحلو نرجع ناخد مناعة ونرجع تانى

دمت بكل الحب

عاشقة حبيبتى يقول...

حبيبتى وقلبى وروحى

اعد الايام كانها سنوات واحسب الساعات كانها شهور واصبحت الثوانى اشعر بها كانها انفاسى وانها ستتوقف قبل ان اصل اليكى يا حبيبت العمر

وحشتينى مش عارفة اقول اية ولا اكتب اية

بحبببببببببببببببببببببببببببك

عاشقة حبيبتى يقول...

ق ظ
ق ق

بصوا بقى بموت فيكم وانتوا عاملين زى الديوك بتنقروا فى بعض ، نصيحة بقى العبوا بس متخربوش الدنيا انا مش فضيلكم ، انا فاضية لحبيبتى وبس فايريت تلعبوا شوية مع بعض لحد لما اسافر ولو مبطلتوش شقاوة انتوا عارفين هعمل اية فيكى يا ق ظ وق ق كنوا بقى


بنتيتى الحلويون هتوحشونى

عاشقة حبيبتى يقول...

حياة

معلش انا مقصرة مش بتابع بس هتشوفى تعليقى قريب عندك لان كلماتك بتعجبنى جدا

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

سالى

ماشى يا ستى فى انترنت عندى فى البيت وتحتى انتر نت كافية ومعايا لاب بس بزمتك انا نزلة اشوف حبيبتى واتفسح ولا ادخل نت شكلى كدة هوحشك عموما هبقى ادخل اسلم مش هتهونوا عليا

هتوحشونى كلكم

عاشقة حبيبتى يقول...

ذكرى رحيل قلم

هتوحشينى جدا هما 3 شهور ورجعلكم على قلبكم انا هسيبكم واروح فين انا رجعة مصر اجازة وبعدها ارجع تانى من جديد بكل حيوية ونشاط

كل الحب لكى يا صديقتى

عاشقة حبيبتى يقول...

شجر الليمون

الف شكر لتنمنياتك لى وشكرا لمرورك


تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

احساس لسة حى

انا مقولتش على كل الا بكلمهم توئم الروح ومش كل ما هرتاح لحد هيكون توئم روحى

توئم روحى الا بكلم عنها فى الاول هى حبيبتى الا بتفهمنى من رمشة عين الا بتفهمنى من نفسى اى بتفهمنى وروحى بتكون فى مأمن معاهاالا بعتبرها هى انا يعنى هى روحى وعلى فكرة التوئم دة بيجى مرة وحدة فى العمر وممكن نعيش ونموت من غير ما نلقية

تحياتى

عاشقة حبيبتى يقول...

beautiful mind

اولا نورتنى انت اول مرة تدخل عندى ثانيا شكرا لكلامك واحب اقول انا لن ارحل بل اجازة للراحة منى لكم

تحياتى

غير معرف يقول...

la ya amar madam ray7a teshofy 7abebtek yeb2a ya rab yes3edko o ya rab tetbesty
ana kaman nazla jordan next month 3ashan ashof 7abebty :)

غير معرف يقول...

عاشقة حبيبتي

كيفك ؟؟

يا بنت كلمة الرحيل دي كلمه كبيره وخطيره .. وتنفيذها حيكون اصعب

شكرا جميلا علي كلامك الاكثر من طيب .. وشكرا علي اعجابك بي .. وانا ايضا اكن لك من الاعجاب قدر يكفي لارد عليك هنا ...

ربنا يسعدك انتي وحبيبتك يا رب

صافي الود

فشكووول يقول...

عاشقه وغلبانه والنبى
تحياتى

فشكووول يقول...

يا عاشقه اصلنا اخدنا على الفول وهو بيخلى المناعه عندنا عاليه قوى وكمان بيخلى برضه المناعه والتناحه بتاعتنا عاليه قوى
تحياتى يا عاشقه

عاشقة حبيبتى يقول...

سالى

متيجى مصر على الاقل اشوفك واطمن عليكى واديكى اسطوانة ويندز عربى علشان تكتبى بالعربى بدال الفرنكوا ارب

هتوحشينى متغبيش فى الاردن كتير

تروحى وترجعى بالسلامة

عاشقة حبيبتى يقول...

ابنوسة الجميلة

والله مش رحيل انا هغير العنوان هى اجازة وانشاء الله ارجع تانى بالسلامة

دمتى بكل الحب

عاشقة حبيبتى يقول...

استاذى العزيز فشكووووول

تصدق باية ان اول فطار بفطرة فى مصر سندوتش حبشتكنات عبارة عن فول على طعمية على بتنجان على بطاطس تخيل سندوتش زى كدة يعمل اية فى الواحد مش يتنح ويجيلة مناعة لا دة يهيس ويتيس ويبقى شارب فدان حشيش

انصحك تجربة مية مية

تحياتى